Sportslogoer, og deres påvirkning av fans og publikum

Sport er en sentral del av den amerikanske kulturen. På grunn av dette, har sports ligaer som NFL og WNBA hatt profitt og fortsetter å dra nytte av fansens tilstedeværelse og lojalitet. Amerikanerne bruker milliarder dollar hvert år på NFL-fotballkampens nærvær og handelsvarer. Et viktig aspekt ved disse vellykkede idrettsorganisasjonene er en vellykket Merkevare og logo design. Mens etablering av et nytt idrettslag har mange utfordringer, møter kvinners idrettslag ytterligere forhindringer. Ideer om femininitet holdt av Amerikanske samfunn blir noen ganger utfordret av kvinnelige idrettsutøvere, og en tradisjonell sport

Publikum er kanskje ikke det beste markedet for laget å målrette. Det er imidlertid fortsatt en stor mulighet for opp og kommende kvinners lag å ta et stykke av markedet gjennom effektiv logodesign. Gjennom analyse av nåværende effektive NFL- og WNBA-logoer, kan et idrettslag aktualisere en ny, bedre designet, som vil føre til mer lønnsomhet som vil forbedre og føre til at mer publikum kommer til kamper. Flere studier forsøker å oppnå og utvikle en metode for analyse for analyse og dannelse av sportslogo design basert på informasjon samlet fra nåværende vellykkede sportslogoer og fra dagens litteratur om designprinsipper som gjelder for merkevarebygging og identitetsbygging.

Amerikanske bedrifter skaper uendelige valg. På grunn av dette, selskaper og organisasjoner må se etter måter å føle seg følelsesmessig sammen med potensielle kunder og prøv å skape livslang relasjoner med dem. Effektiv merkeidentitet gir noe selskap av en hvilken som helst størrelse er gjenkjennelig, særegent profesjonelt bilde som skiller det fra sine konkurrenter. Fordi måten folk oppfatter et merke påvirker direkte dens suksess, de beste merkevarene legemliggjør og fremmer et selskap ved å støtte sine ønskede oppfatninger. Folk faller for gode design, stoler på dem og tror på deres overlegenhet.

Organisasjoner som har en klart definert hensikt og vet hva de står for skaper merkevarer som er bærekraftige og ekte. Disse merkene samsvarer med organisasjonens unikt oppdrag, historie, kultur, verdier og personlighet. Fordi merkevarer er meldinger av tillit, er det viktig at merkevarer er gjenkjennelige, kjente og holdbare. Dette oppnås gjennom en forpliktelse til en sentral idé over tid, mens den fortsatt er fleksibel, fordi en organisasjon kan ikke være sikker på hvilke nye produkter eller tjenester de kan tilby år fremover, merkene må være fleksible nok til å innlemme nye muligheter på markedet. En komplett merkevare sitt system kan inneholde mange elementer som emballasje design, t.v. Annonser, og ikke minst en fra og gjennomført logo.

Logoer gjør mye mer enn bare å stå for et selskap, produkt eller tjeneste. De utløser følelser, skaper lyst, og noen ganger til og med falske samfunn. Mens en logo bare er en del av et selskaps identitetssystem, kan det uten tvil være det viktigste elementet. Samtidig som vellykkede logoer kan ta mange former, de fleste deler flere kvaliteter; De jobber i store og små størrelser, i bak og hvitt og i farger, og de er lett oversettbare.

Formålet med identifikasjon av et selskap, en logo kan også henvise til karakteren av et selskap eller produkt. For eksempel, den flotte og aktive jaguar-logoen til Jaguar-bilfirmaet, antyder at bilen og katten deler egenskapene til smidighet, eleganse og hastighet. De mest vellykkede logoene er holdbare, universelle og tidløse.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *